Nog maar twee dagen? - Reisverslag uit Elsloo, Nederland van Chris Schrouff - WaarBenJij.nu Nog maar twee dagen? - Reisverslag uit Elsloo, Nederland van Chris Schrouff - WaarBenJij.nu

Nog maar twee dagen?

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

30 Januari 2013 | Nederland, Elsloo

Nog twee dagen en dan vertrek ik voor 2 1/2 maand, 11 weken oftewel 76 dagen naar Zambia. Ondanks dat het zo kortbij komt, heb ik nog niet het gevoel dat ik overmorgen al vertrek. Het ritme van school en alles wat daarom heen zin gaat nog gewoon door. Het afscheid nemen komt dan ook pas op het laatste moment. Afscheid nemen van mijn stagegroep, stageschool, familie en natuurlijk Michelle.

Voor diegene wat niet precies weten wat de bedoeling is: We (Viola en ik) gaan lesgeven op de Mpongwe Upper Basicschool. Een school van 2000 kinderen ergens in de middle of nowhere van Zambia. We zullen iedere een eigen klas aangewezen krijgen waar we, samen met de groepsleerkracht, onderwijs gaan verzorgen. Van elkaar leren is daarbij het doel.
Wat dit lesgeven precies gaat inhouden is ook voor mij nog een vraagteken. Maar dat is misschien ook wel de charme van deze hele reis.

Over 46 uur en 30 minuten zal onze vlucht vertrekken in Amsterdam. Wat de reis gaat brengen weet ik niet, maar een ervaring zal het zeker worden!

  • 30 Januari 2013 - 16:33

    Mieke:

    Ik wens je een hele leerzame en fijne reis!!!!

    Mieke

  • 30 Januari 2013 - 19:57

    Ans Pesgens:

    Nou Chris, leuk verslagje. Ik hoop dat je dat blijft doen. Vind ik wel leuk om te lezen. Wij wensen je hier van uit Dieteren natuurlijk een hele leuke, mooie en leerzame tijd daar in Zambia en hopen je in april weer gezond en wel terug te zien hier in Limboland, Veel plezier, .....en gedraag je daar. Groetjes,
    Robert, Ans & Tamara.

  • 31 Januari 2013 - 08:45

    Ron Schumans:

    Hee Chris, leuk om je eerste verslag te lezen.

    Afscheid nemen valt niet mee en maar goed dat het ritme van alledag nog even voor afleiding zorgt.
    76 dagen lijkt een hele tijd, maar relatief gezien valt het allemaal best mee! De gemiddelde leeftijd van de Nederlandse man is 79 jaar (28.835 dgn) en dan zijn 76 dagen nog maar slechts 0,26%. Ik zou er veel voor over hebben gehad om dat kleine deel van mijn leven ook te kunnen besteden aan zo'n nobele taak. Alle respect!
    Maak er een mooie en leerzame reis van en je zult met een schat aan ervaring en voldoening terugkeren.
    Pas goed op jezelf en groet,

    Ron

  • 01 Februari 2013 - 09:10

    Gianno Waltmans:

    Go Schrouff!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Van 1 februari tot 18 april verblijf ik Zambia en zal daar lesgeven aan de Mpongwe Upper Basic School in Mpongwe

Actief sinds 25 Jan. 2013
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 10736

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 18 April 2013

Lesgeven in Zambia

Landen bezocht: